söndag, november 16, 2008

Sitter här och

oroar mig för morgondagen som startar om en halvtimme. Ska ha en seminarie redovisning tillsammans med min grupp i komparativ politik. Som grupp är vi taskig förbereda, jag har i allfall försökt göra mitt bästa, Improvisation blir vårt vapen.

Jag blir riktig glad när jag får se hur mycket media tid Ipred lagen får. Tack vare Facebook som har blivit, tack vare rörelser som ville stoppa ungdomsvåldet samt stoppa FRA, blivit en ventil för folket- ett demokratiskt verktyg som driver upp engagemanget hos folket. Förhoppningsvis ökar legitimiteten för vår demokrati som behöver utvecklas- all makt ska utgår från folket som det står i portalparagrafen till regeringsformen. Jag hoppas verkligen att Socialdemokraterna kan ta i akt den kritik som borgligheten kommer att utstå- denna fråga kommer mer stor sannolikhet att växa sig lika stor som FRA lagen. (S) måste ta och fråga sig om denna väg som majoriteten av alla partier tar (förutom (V) och (MP)) är rätt- folket uttrycker sig tydlig och är emot storebror samhället. Jag skulle bli rädd om vi skulle gå så långt och ha ett övervaknings samhälle som det finns i Storbritannien där det finns en övervakningskamera i varenda hörn och vrå. (S) samt resten av oppositions partierna borde ta sig ur dvalandom befinner sig i. Jag kommer därför att både se och deltaga med stort intresse den kommande valet, nämligen europaparlaments valet.

Nu är det åtta minuter kvar till imorgon...

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är inte bra för små politiker att vara uppe så länge bro!
Men det är okej, bara du läser min blogg it's all good.
Peace