tisdag, oktober 03, 2006

Trängselskatter forts del 1

Troligen så kommer det att komma många efterspel om trängselskatten därför kallar jag detta inlägg för del 1 xD

Just som jag antog blev kranskommunernas reaktion mot vad fyrklövrets ledare tyckte helt olikt. Kranskommunerna har starkt (och öppet) kritiserat beslutet och menar att det är helt odemokratiskt och att detta strider mot vad alliansen sagt innan valet, vilket är sant. Exempel så känner sig kommunalrådet i Sollentuna Torbjörn Rosdahl (M) både överraskad och besviken och Gunnar Oom (M) kommunalråd i Daderyd säger att han är förvånad av utspelet och anser att det borde ha varit en genomgång med alla regionala berörda så att de tillsammans kunde enas om beslutet.

Men det fanns en sak som jag missade men som egentligen var ganska självklart när man tänker efter. Att det var en kommun om inte skulle reagera så starkt..Täby.
I Täby (där Rienfeldts fru är kommunalråd) är man inte så kritiskt mot beslutet och välkomnar några delar av den. Detta tycker jag är väldigt absurt för att Felippa Rienfeldt är vald av folket så att hon ska tala för dem, hur kan hon då va så mild mot utspelet när alla andra kommuner starkt kritiserar beslutet!?
Hon måste väl kunna skilja mot hennes privatliv och hennes jobb, om hon inte klarar av det så borde hon avgå och stanna hemma där hon kan med all rättighet kan stödja sin make!.

6 kommentarer:

Mats sa...

Hade det inte varit för att den Expressen-artikel som tog upp Filippa Reinfeldts 360-svängning i frågan av någon anledning försvunnit hade jag länkat till den här, men nu går inte det.
Att vända kappan efter vinden tror jag det heter.

Mats sa...

Sen tror jag det är bäst om Feministiskt Initiativ inte får höra talas om den sista meningen "om hon inte klarar av det så borde hon avgå och stanna hemma där hon kan med all rättighet kan stödja sin make!" ;)

Anonym sa...

Hahahha det var inte meningen att det skulle låta som om jag vore en kvinnonedtryckare,,hon kan lika gärna arbeta med något annat så länge hon inte är kommunalråd:P

Erik sa...

det är rätt det du säger césar, det är illa att bara för att hennes make är statsminister så går hon imot folket...
hörde föressten att "trängselskatten" eller som moderaterna säger "väg avgiften" kommer att först införas år 2008 tidigast =/.. bittert är det, åt fel håll går det...

Anonym sa...

Då undrar man ju när kringfartslederna ska egentligen byggas. För att "väg avfgiften" skulle väl också finnansera bygget, eller?

Erik sa...

precis, men det kanske är så att det är dem privata entreprenörerna som får lägga största delen av pengarna...