fredag, december 12, 2008

Det var

länge sedan jag bloggade i min blogg, detta p.g.a tenta plugg samt av extrem lathet. Snart är det jul och jag åker iväg till Peru - något jag har sett fram emot väldigt länge.

På tal om ingenting så blev jag lite besviken på mig själv för några dagar sedan. Jag träffade min ombudsman Mats T och han kommenterade SL's nya förslag på att reducera pendeltraffiken från kvartstraffik till halvtimmestraffik, något som kommer att vara negativt mot Märstas utveckling. Lite smått desillusionerad över att beslutet redan tagits sa jag "nja" till Mats förslag att göra denna fråga till en kampanj. Denna fråga är en vital fråga för kommunens utveckling, den hotar den expansiva politiken vi för i Sigtuna kommun är nya företag etableras samt att fler bostäder byggs - extrema bra steg speciellt under dessa svåra tider. Besviken blev jag efteråt men glädjs över hur grymma ombudsmän vi har i Stockholms läns SSU - distrikt.

Nu kommer ledigheten men efter den så kommer och måste vi satsa hårt. Det är dags för oss att synas mer både som kommun men också som distrikt. Personligen hoppas jag på euro valrörelsen - det kommer att bli stort!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sa du nja till att gå emot förslaget eller för förslaget? Håller med dig K, det kommer bara drabba Märsta negativt om förslaget går igenom.
Sätt Märsta på kartan, I belive.
//P

Anonym sa...

Hur gick mötet?