tisdag, april 17, 2007

Dagens muf:are

Muf (moderata ungdomsförbundet) kom till vår kära skola idag, jag hade en speciell konversation med en av dem...


Mufaren - Jaha så du är ssu:are?, varför är du det?
Jag - Samma anledning varför du är det, jag håller med ideologin...
(mufaren nickar.)
... sedan håller jag med frågorna som vi tar upp, också gör du antar jag.
Mufaren- nej
Jag- självklart inte alla men de flesta, hoppas jag
mufaren- nääe!?

jag står och kan inte riktigt förstå hur han just svarat nej till en fråga om han håller med sitt eget förbund.
jag tröttnar (med andra ord han svarar inte) och vi bytter samtalsämne xP

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha, muffare vettu ;)

Anonym sa...

dags att börja blogga igen!?

Anonym sa...

Hej

Jag heter Johannes och jag skriver just nu en C-uppsats om bloggar på Uppsala universitet. Jag har två korta frågor som jag skulle vilja ställa till dig, så om du har möjlighet att svara så maila mig på nedanstående adress så skickar jag frågorna till dig:

osterstrom.blogguppsats@gmail.com

Ett svar skulle hjälpa mig mycket och göra mig väldigt tacksam!

Ps. För att jag skall veta vilken blogg som är din så måste du lägga med en länk till denna i ditt mail. Ds.